Om de een of andere reden hebben alle Italiaanse ontwerpen een beetje extra stijl. TM-motorfietsen worden min of meer in zeer kleine hoeveelheden met de hand gebouwd. In tegenstelling tot de meeste Europese fietsen, hebben ze prachtig vervaardigde aluminium frames met lasnaden zoveel beter als Japanse fietsen. De viertakt Enduro-bikes van het Italiaanse TM hebben de brandstofcel onder de stoel en het luchtfilter bovenop. De vork is geproduceerd door KYB en de schokdempers worden in eigen huis gefabriceerd.
De producent heeft veel updates doorgevoerd voor de negen-sterke EN-enduro-modellenreeks - ingrijpende veranderingen op de fietsen omvatten een nieuw chassis, versnellingsbakken en ergonomische aanpassingen om de rijeigenschappen te verbeteren.
TM Racing blijft resoluut persoonlijk en relatief klein in vergelijking met, nou ja, bijna alle anderen. Maar dat weerhoudt hen er niet van om in 2021 een significante indruk te maken op het enduro-wereldtoneel met een nieuw raceteam, TM Boano Racing, dat de leiding heeft en rijders in het blauw plaatst op de podiums van de EnduroGP-klasse.
Het heeft TM ook niet weerhouden van het introduceren van enkele belangrijke updates voor het Enduro-assortiment met negen modellen voor 2022. Verspreid over de zes tweetakt- en drie viertakt EN-modellen, is de lijst 'wat is er nieuw' lang, inclusief het hoofdchassis', luchtinlaten, belangrijke ergonomische updates en aanpassingen aan details zoals voetsteunen en remhendels.
MY22 TM Enduro model chassis hoogtepunten voor 2022:
Een nieuw, lichter frame met een nieuwe geometrie om de stabiliteit en de rijpositie te verbeteren
Nieuwe offset drievoudige klemmen
Nieuwe kunststoffen verminderen de fietsbreedte met 30 mm
Nieuw voorspatbord biedt betere bescherming tegen de modder
Nieuwe kleinere stoel
Nieuwe bredere voetsteunen
Nieuw subframe
Nieuwe Circuit-handgrepen
Maxxis banden standaard
Nieuw LED achterlicht en kentekenplaathouder
Nieuw ontwerp en bevestiging van het achterrempedaal